دکتر پناهی: تولید بیش از 50 درصد مواد اولیه گیاهان دارویی در داخل

دکتر یونس پناهی-رادیو گفتگو

ضرورت حمایت از شرکت‌های حوزه داروهای گیاهی با وجود پتانسیل کشور…

دکتر یونس پناهی در گفتگو با مجله علمی روزنه در رادیو گفتگو در خصوص دومین فستیوال ملی ایده بازار فناوری سلامت در حوزه داروهای گیاهی و طبیعی عنوان کرد: بیش از 50 درصد مواد اولیه گیاهان دارویی تولید داخل است.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر پناهی دوشنبه 11 اردیبهشت ماه در مصاحبه با برنامه علمی روزنه در رادیو گفتگو اعلام کرد: امروزه در درمان بیماری ها علاوه بر داروهای شیمیایی، داروهای مشتق از گیاه نیز جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: کشور ما به دلیل تنوع آب و هوایی خوشبختانه تنوع گیاهان دارویی توزیع خوبی دارد و تقریبا در تمام فصول امکان تولید آنها وجود دارد. دانشکده‌های کشاورزی و در خصوص گیاهان دارویی اقدام به تشکیل گروه های تخصصی کرده اند. دانشکده های داروسازی و طب سنتی هم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده می‌کنند.

دکتر پناهی تصریح کرد: در حوزه سلامت 10 مرکز تخصصی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی  و بیش از 30 مرکز رشد فناوری سلامت در این حوزه فعالیت می کنند. در حال حاضر حدود 465 محصول فناورانه حوزه داروها و فرآورده های گیاهی و طبیعی توسط شرکت ها و هسته های فناور مستقر در این مراکز، عرضه شده است.

در زیر تعدادی از مراکز رشد فعال در حوزه های فرآورده های گیاهان دارویی، جهت آشنایی با این مراکز، آورده شده است:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *