بازدید سرپرست دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت از لابراتورهای طبیعت زنده

بازدید دکتر بنفشه از طبیعت زنده

بازدید سرپرست دفتر توسعه با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و دستاوردهای هلدینگ طبیعت زنده، زردبند و سینره…


روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه 1402، آقای دکتر بنفشه، سرپرست محترم دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، در حاشیه دومین فستیوال ملی ایده بازار فناوری سلامت از لابراتورهای شرکت طبیعت زنده، واقع در شهرک صنعتی اشتهارد، بازدید کردند. این بازدید با هدف آشنایی دفتر توسعه با ظرفیت ها و توانمندی های شرکت طبیعت زنده انجام شد. تیم اجرایی ایده بازار امیرکبیر نیز در این بازدید، سرپرست دفتر توسعه فناوری را همراهی کردند.

در ابتدا آقای گرجی، یکی از بنیان گذاران شرکت زردبند و طبیعت زنده، از تاریخچه تاسیس و شروع فعالیت های شرکت از سال 1372 و کشت بذرهای گیاهان دارویی اصلاح شده به همراه دوست مرحوم خود آقای دکتر رضا امیدبیگی، در باغ پدری در حوالی لشگرک تهران، گفتند. در سال 1373 با راهنمایی دکتر طباطبایی، یکی از اساتید اکولوژی دانشگاه تهران، منطقه یاسوج را به عنوان یک منطقه اکوتون برای کاشت و فرآوری گیاهان دارویی، انتخاب کردند. در مناطق اکوتون، به دلیل تنش زیاد، تفاوت دمایی و شرایط اقلیمی، مواد موثره در گیاهان دارویی پرورش یافته در این مناطق بیشتر است.

در حال حاضر مجموعه دارای دو سایت تولیدی است. کارخانه واقع در منطقه روستایی در اطراف یاسوج، شامل بخش کشت و فرآوری، عصاره گیری برای تولید مواد اولیه صنایع مختلف آرایشی، بهداشتی، دارویی، صنایع غذایی و غیره و واحد تولید شامپوها و بخشی از کرم های سینره و درماکلین است. همچنین واحد دیگری در شهرک صنعتی یاسوج، محصولات دامی تولید می کند. در واحد صنعتی اشتهارد، محصولات آرایشی با برند INLAY، محصولات بهداشتی، مکمل ها و بسته بندی داروهای گیاهی تولید می شود. همچنین این مجموعه در حال ایجاد واحد تولید سافت ژل در مجاورت کارخانه اشتهارد است. در حال حاضر بیش از 1400 نفر در شرکت ها و مجموعه های مرتبط این هلدینگ مشغول به فعالیت هستند.

از جمله داروهای گیاهی تولید شده توسط شرکت دارویی زردبند می توان به پپونن روغن کدو طبی، محلول خوراکی اورتیکا برای کمک به دفع سنگ کلیه و مثانه، عصاره اکیناسه سرخارگل، شربت سنبل الطیب و غیره اشاره کرد. شما می توانید از طریق این لینک با محصولات دارویی زردبند آشنا و آن‌ها را تهیه کنید.

علاوه بر داروهای گیاهی، مکمل های تغذیه ای با برند ساپلاس مدز، نظیر شربت پروپولیس پلاس ساپلاس مدز، کپسول ساپلاس مدز شامل اکیناسه +ویتامین C+ زینک و غیره نیز توسط این شرکت تولید می شود.

طیف وسیع محصولات و زنجیره کامل تولید این هلدینگ، نشان دهنده علاقه و اشتیاق بی حد موسسین و دست اندرکاران مجموعه به تحقیق و توسعه و تولید محصولات جدید نوآورانه و دانش بنیان است. به همین دلیل نیز در سال 1398، این مجموعه شرکت شتابدهنده زردبند را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل جامعه علمی و فناور کشور در ایده پردازی و تولید دانش، تاسیس نمود. در حال حاضر این شتابدهنده، با امکانات کامل آزمایشگاهی و نیمه صنعتی خود، راه را برای رساندن ایده به محصول هموار ساخته است. همچنین این شتابدهنده، با توجه به آزمایشگاه های مجهز خود، در فهرست آزمایشگاه های همکار سازمان غذا و دارو نیز قرار دارد.

در طول بازدید از سایت کارخانه اشتهارد، آقای دکتر بنفشه به همراه آقای گرجی و مدیریت کارخانه و مدیر تحقیق و توسعه لابراتوارهای طبیعت زنده و تیم ایده بازار، از خطوط تولید آرایشی، تولید و بسته بندی کرم های آرایشی و بهداشتی، بسته بندی و تولید داروها گیاهی و مکمل های ساپلاس مدز، انبارها و سایت در حال احداث مجموعه بازدید کردند و با ظرفیت ها، پتانسیل ها و دستاوردهای این هلدینگ آشنا شدند.

به گفته آقای گرجی، در حال حاضر هولدینگ طبیعت زنده و زردبند درگیر حل چالش هایی از جمله مشکلات موجود در صادرات محصولات به دلیل تحریم ها، برندسازی و فروش محصولات آرایشی با وجود کیفیت بالا و قیمت پایین تر از محصولات وارداتی و خارجی ، سرمایه درگردش به دلیل خواب سرمایه در بخش کشت و مسائل مربوط به شرکت پخش طبیعت زنده و همچنین تامین اعتبار برای تکمیل سایت تولید سافت ژل است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *